אב ל- 16: המתנדב הוותיק הלך לעולמו באופן פתאומי

נתי קאליש No Comments on אב ל- 16: המתנדב הוותיק הלך לעולמו באופן פתאומי

הלם במודיעין עילית: המתנדב הוותיק מפקד זק"א סניף מודיעין עילית ר' שמואל נחום סגל הלך לעולמו לאחר שלקה בליבו. הותיר 16 יתומים שאת רובם לא זכה להשיא

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הלם ותדהמה בעיר מודיעין עילית עם היוודע דבר פטירתו הפתאומית של איש החסד הוותיק ר' שמואל נחום סגל ז"ל מקהילת ה'פרושים'.

ר' שמואל נפטר הלילה לאחר שלקה בליבו באופן פתאומי בעת שהיה ברכבו מתחת לביתו ברחוב שערי תשובה בעיר. כמה שעות לפני כן עוד השתתף באירוע של ארגון עזר מציון בו התנדב.

ר' שמואל ישב ברכבו כאמור ולפתע לקה בדום לב. כונני הצלה ומד"א שהוזעקו למקום ביצעו בו פעולות החייאה ממושכות שבסופן נאלצו לקבוע את מותו למרבה הצער.

הוא הותיר אחריו 16 יתומים כשאת רובם לא זכה לראות תחת החופה. חמיו הוא הקבלן ר' גרשון קרויזר ז"ל שנפטר לפני כעשר שנים ממחלה.

בנו ר' חיים סגל סיפר ל'קול חי': "אבי היה איש חסד עצום. הוא ניהל ביד רמה את סניף עזר מציון בעיר. הוא היה אחד מיזמי פרויקט 'מחוברים לחיים' להסיע משפחות של מאושפזים ל"ע לבתי החולים".

"כל ציוד הגמ"ח ניחום אבלים של העיר נמצא אצלנו בבית. אבא הציל חיים עשרות פעמים אם לא מאות, בעשרות אירועים שונים. בעברו הוא היה מלמד בחיידר בקרית ספר".

אחד הילדים, תושב מודיעים עילית שלמד בחיידר בו לימד ר' שמואל ז"ל סיפר לנו: "אני לא מוצא את המילים הנכונות שיתארו את ׳הרב סגל׳ המוכר והחביב.לא מצליח לעכל ולא מצליח לכתוב עליו בלשון עבר".

"כיליד ותושב מודיעין עילית למדתי בחיידר ׳אהלי ספר׳ של הרב פריימן שליט״א בקריית ספר, החיידר בו היה הרב סגל מחנך בכיתה ג'. להתחנך אצלו אמנם לא זכיתי, אבל למאור פניו, לעזרתו ולאוזן קשבת – זכיתי ועוד איך" הוא מוסיף.

"כשבגרתי יותר וב״ה זכיתי להימנות בין מתנדבי ידידים וזק״א ההיכרות מהילדות העמיקה קצת יותר. בידידים זכיתי גם להכיר את הבן היקר שלו ואיש חסד לא פחות – חיים האהוב.  אני בטוח שכמות התלמידים שהעמיד, ולימד אותם את ערכי התורה והיראה, בנוסף למעשי החסד הרבים שלו ושל חיים היקר, יעמדו לו לזכות" אמר ל"קול חי".

בן דודו סיפר ל'קול חי': "הוא היה אדם שקט ועניו, כל מי שהיה צריך עזרה ידע שאפשר לפנות אליו. אנחנו בהלם ותדהמה. זו אבידה גדולה".

בארגון זק"א בו התנדב שנים רבות, ואף הקים את הסניף בעיר מגוריו ספדו לו: "הרב שמואל סגל ז"ל, בן 51 ואב ל16, שימש כמפקד זק"א במודיעין עילית משך שנים ארוכות, לחם ודאג במסירות נפש על כבודם של ההרוגים בכל אירוע חסד של אמת, פעל רבות למען הצלת חיים ועזרה לזולת והפעיל את גמ"ח הציוד לשבעה של זק"א במודיעין עילית לטובת המשפחות האבלות".

"הרב שמוליק ז"ל היה איש חסד בכל רמ"ח אבריו והקדיש עצמו יום וליל לעשיית חסדים בצנעה ובענווה גדולה" הוסיפו. "הערב, בדרכו חזרה לביתו מפעילות חסד התמוטט ברכבו והשיב את נשמתו לבורא עולם.

"ארגון זק"א שולח תנחומיו למשפחת סגל היקרה, בתפילה שבמעשיו הטובים והגדולים תנוחמו ולא תדעו עוד צער".

נמשיך ונעדכן על מועד ופרטי הלוויה ב'קול חי'. יהי זכרו ופועלו ברוך.

 



0 תגובות